-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7661 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

شنيده شده كسي بعد از اين كه با قرآن استخاره كرده و بد آمده، قرآن را پاره كرده و از نيم تنه تبديل به خرچنگ شده است. چنين چيزهايي صحت دارد؟ پاسخ ما در قبال برخورد با اين مسائل چه بايد باشد؟ژ



اين خبر صحت ندارد و برگرفته از شايعات برخي از افراد به خصوص زنان عوام انديش و ساده است. به دليل آن كه چنين خبري اگر درست باشد، بايد شهر، كوي و برزن و آدرس آن شخص و نام و نشانش و شكل خرچنگ شدنش به پيوست اصل خبر برسر زبانها ميافتاد و از ديد و گوش روزنامهنگاران پنهان نميماند. ولي چون شايعه ساز ميداند كه اگر اين گونه اخبار را به صورت دقيق و با نام و نشان باز گويد، زود لو ميرود و دروغگويياش معلوم ميشود. به همين جهت خبر را به صورت كلي و ناپخته ميسازند.

ثانياً به فرض صحت خبر، مگر او چه كرده بود كه اين چنين مجازات شود؟ نهايتش اين است كه قرآن را از روي خشم و يا از روي بياعتنايي پاره كرده بود. آيا پاره كردن قرآن در اين حد اثر نامطلوبِ فوري و مجازات تكويني دارد؟ چگونه ممكن است خداوند براي اين بيادبي، مجازات سنگين و سه فوريتي در نظر بگيرد، ولي در برابر جرمهاي بسيار سنگين و گناهان زياد و كارهاي بسيار زشت و جنايات بزرگ، فوري مجازات نكند و حتي يك هزارم آن مجازات را با فوريت در نظر نگيرد؟ و همهاش را به آخرت حواله دهد؟ آيا پاره كردن يك جلد قرآن كريم، بدتر از كشتن هزاران زن و كودك بيگناه است؟ پس چرا سربازان ددمنش اسرائيل غاصب كه روزي دهها زن و كودك و جوان بيگناه رادر خانههاي خود به خاك و خون ميكشند و آنها را از خانه و كاشانه خويش آواره ميكنند بلايي به سرشان نميآيد و به صورت حيوان در نميآيند؟ و خداوند خشم ظاهري خود را بر آنها نشان نميدهد؟ و مسخشان نميكند؟ علاوه بر آن، افرادي را در طول تاريخ ميبينيم كه از روي دشمني و عداوت ديني قرآن را آتش زده و مورد هدف تيرهاي خود قرار داده و آن را سوزانده و پاره پاره كردهاند؛ ولي »مسخ« نشده و به صورت حيوان در نيامدهاند. مثلاً افرادي چون وليد از حاكمان بنياميه و شاه و عمال او در ايران و... چرا اينها مسخ نشدند؟

ثالثاً مهمتر از همه اصولاً در اسلام مسئلهاي به نام »مسخ« نيست؛ يعني اصلاً بنا بر اين نيست كه هركس كار بدي انجام داد، فوري به شكل حيواني درآيد و آن دور از سنت و عدل و حكمت الهي است. شما بايد با اين مسائل با بصيرت الهي و بينش مكتبي برخورد نمايند و نبايد چنين اخبار كذب محض را بپذيرند و يا در جاي ديگر به زبان آوريد و باعث شايع شدن اين اخبار در جامعه شويد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.